Varför välja e-post?

Finns det något som du vill berätta för andra? Det kan till exempel vara om något du erbjuder i din firma eller att vill du delge information om ditt senaste blogginlägg. E-post är ett fantastiskt och enkelt medel för att nå ut till andra människor, för att bygga relationer och skapa kunskap om dig, din firma, din blogg, ditt arbete eller ditt intresse.

 

E-post är ingen nyhet

E-post kan ibland ha ett lite tungt rykte om sig. E-post har funnits länge, och nyhetens behag har sedan länge lagt sig. Dessutom gör e-posten inget större väsen av sig, inga stora reklamkampanjer och ofta inga nyhetsrubriker, i alla fall inte om man jämför med sociala medier som Facebook, Twitter, Youtube och Instagram. Dessutom finns många människor som någon gång haft problem med alltför många skräpmejl, mejl som skapat en dålig stämning när e-posten öppnats. Men vi får inte glömma alla goda anledningar till varför kommunikation med just e-post kanske fortfarande är det allra mest effektiva verktyget för att nå ut till andra.

 

E-post är trygg kommunikation

Till skillnad från många trendiga plattformar och spännande sociala medier som nyligen startats och ligger i ständig utveckling och förändring, så har e-posten varit stabil länge. E-posten har redan en trygg och behövande roll i samhället, och risken att den rollen skulle försvinna inom snar framtid är ytterst liten. Tanken att människor skulle börja överge sina e-postadresser, på samma vis som man kanske tar en paus från Facebook, kan tyckas vara marginell, om inte helt obefintlig.

 

Nyhetsbrev når ut snabbt med e-post

E-post är en snabb kommunikationsväg för nyhetsbrev. Nästan ögonblickligen från att ett nyhetsbrev är sänt, så anländer det hos mottagaren och gör sig uppmärksammat med ett pling i telefonen, surfplattan eller datorn. Genom att informera eller inspirera finns alla möjligheter att enkelt nå såväl nutida som framtida kunder och intressenter, och med ett intressant innehåll i ditt nyhetsbrev byggs en långsiktig relation mellan mottagaren och dig.